Innan jag dör...

...ska jag bo i en mysig liten lägenhet i mina drömmars stad Paris under takåsarna med världens vackraste utsikt, en tjock liten fransk bulldog vid mina fötter, ett glas vin och ett staffli. Jobba på ett restaurang, promenera längs Seine och sitta på ett café långt in på kvällen och skriva tillsammans med nybakta crossianter, Edith Piaff, cigaretter och kaffekoppar.

...ska jag ta tåg efter tåg genom Europa, gå på alla konstmuseum som finns, se gamla vackra byggnader, träffa spännande människor, fota, måla och skriva.

...ska jag gifta mig i en vacker kyrka på landet en varm sommardag.

...ska jag bli en riktigt livsnjutare, spendera mina pengar på dyra ostar och viner. Köpa blommor till min lilla lägenhet, sluta bry mig om omvärlden pch leva ett liv utan bekymmer.




Ibland tror jag att jag lägger ner för mycket tid på att tänka på framtiden, istället för att fokusera på nuet. Men just nu ser jag hellre framåt än runt omkring mig.


Kommentarer
Postat av: Tuva

ÖH, bo tillsammans i Paris:)?

jag tänker också way 2 much på framtiden, men den är ju alltid så underbar!



puss på dig<3

2010-05-16 @ 15:41:47
URL: http://tuvaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0